برخوردبا بدحجابان درايران
جمهوری فریاد
سیاسی،فرهنگی،خبری و...
چهار شنبه 5 / 4برچسب:, :: 9:11 ::  نويسنده : علي ظفريوسفي
رادان: نمی‌گذاریم دخترانمان کالا شوند آقای رادان می‌گوید افراد "بدحجاب" به همراه "اراذل و اوباش" موجب ایجاد ناامنی در جامعه می‌شوند به گزارش رسانه‌های ایران احمدرضا رادان، جانشین فرمانده پلیس ایران، گفته است که نیروی انتظامی در مورد برخورد با "بدحجابی و مانکنیزم" جدی است و این نیرو در این زمینه "با به جان خریدن ناملایمات به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل می‌‎کند." آقای رادان، که در مصاحبه‌ای تلویزیونی حاضر شده بود، با انتقاد از سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های حکومتی در ایران گفته است که "۲۶ دستگاه متولی در این امر مشخص شده است" ولی برخی از آنها "متاسفانه نه تنها به وظیفه خود عمل نمی‌کنند، بلکه به جرگه منتقدان نیز پیوسته‌اند." مطالب مرتبطگشت ارشاد، مایه امنیت یا ناامنی؟طرح برخورد پلیس با 'بدحجابی' در تهران آغاز شدموضوعات مرتبطجامعه ایرانآقای رادان گفت: "طرح امنیت اخلاقی بهار، تابستان، پاییز و زمستان نمی‌شناسد، البته ممکن است در تابستان شدت یابد". امنیت اخلاقی طرحی است که پلیس ایران طی آن به کنترل پوشش افراد، اماکن عمومی نظیر مغازه‌ها و جمع‌آوری ماهواره‌ها می‌پردازد. در چند سال اخیر با آغاز فصل گرما پوشش زنان و دختران به مساله‌ای خبرساز بدل شده است. پلیس ایران تحت عنوان "حفظ ارزش‌های اسلامی" به برخورد با زنانی که "بدحجاب" می‌خواند می‌پردازد. اما منتقدان ایجاد محدودیت پوشش را خلاف حقوق شهروندی می‌دانند. "با حضور دختر و پسر در سینماها برای پخش فوتبال چه اتفاقی می‌افتد که اگر دختر نباشد نمی‌شود؟" احمدرضا رادان، جانشین فرمانده پلیس ایران آقای رادان گفته است که افراد "بدحجاب" در کنار "اراذل و اوباش" باعث ایجاد ناامنی در اماکن عمومی می‌شوند و به این ترتیب برخی خانواده‌ها از پارک‌ها، سینماها و پاساژها استفاده نمی‌کنند. او می‌گوید این در حالی است که همه باید حق استفاده از اماکن عمومی را داشته باشند. به گفته وی "بدپوششی در استان‌هایی همچون تهران، اصفهان و شیراز عمومیت دارد." احمدرضا رادان همچنین به انتقاد از پخش فوتبال در سینماها پرداخته و گفته است پس از این که نیروی انتظامی حضور زنان را در سینماهای پخش‌کننده فوتبال ممنوع کرده، "سینماداران تماس گرفتند که دختر نباشد فایده‌ای ندارد." آقای رادان گفته "جای سوال دارد که با حضور دختر و پسر در سینماها برای پخش فوتبال چه اتفاقی می‌افتد که اگر دختر نباشد نمی‌شود." او افزوده "در برخی مطبوعات و جراید تبلیغ می‌شود که دختری با روابط عمومی و اندام مناسب نیازمندیم." آقای رادان این پدیده را "کالا شدن دختران" و "فاجعه" توصیف کرده است. جانشین فرمانده پلیس ایران گفته است اقدامات پلیس با "حمایت مردم" انجام می‌شود.

32432

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

فریادهای که درطول قرنها تحول عظیمی را بوجودآورده،صدای که پژواک آن ملتهارا به حرکت واداشته وملت مرده ای را زنده کرده ودرصحنه حیات سیاسی ،اجتماعی،فرهنگی و... مردم را یاری رسانده که اینک این صداهاباید ازحنجره تکنالوژی عصری برآید تاکه روزی جهان مرده بیجان را شاید متحول کند این وبلاگ فریادی است که درد های معنوی ومادی مردمی را حکایت کننده است،شماهم باماهم صداشویدتاببینیم که چه خواهدشد بااحترام:علی دانشگاه کابل
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سايت متعلق به دانشجويان ومردم ولسوالي پنجاب ولايت باميان و آدرس alizaferyosufi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 129
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 129
بازدید ماه : 274
بازدید کل : 47421
تعداد مطالب : 72
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1



در رفاقت رسم ماجاندادن است هرقدم صدقدم پس دادن است هرکه برماتب کند جان می دهیم نازاورا هرکه باشد می خریم